Recenzie – O zi din sapte – Lauren Oliver

Daca ai avea o singura zi de viata, cum ai alege s-o traiesti? Si daca ai sti ca vei muri, ce moment ai vrea sa retraiesti?
Acestea sunt intrebarile pe care si le pune tanara Samantha Kingston, in cele sapte zile aproape identice pe care le traieste si retraieste pentru a indrepta o greseala pe care trebuie mai intai s-o descopere. Ea pare sa duca o viata perfecta: face parte din grupul celor mai populari elevi, are ca iubit pe cel mai tare baiat din scoala, are un grup de prietene cu care imparte totul si aproape tot ce isi doreste. Dar oare e chiar asa? Dupa o petrecere aparent ratata, sufera un accident de masina si moare. Apoi se trezeste a doua zi si o ia de la capat. Si apoi iar. Si iar. Ziua de 14 februarie, care ar fi trebuit sa fie o zi ca oricare alta in viata ei, devine ultima ei zi din viata. De sapte ori. Ce trebuie sa faca Samantha pentru a iesi din aceasta bucla temporala si pentru a-si salva sufletul si pe cei din jurul ei?

Recenzie : 

Am citit recenzia pe blogul Simonei si saptamana trecuta am comandat-o si eu de pe Elefant , am citit cartea in 2 zile , nu am putut sa o las din mana . Este superba .

Aceasta carte este un must-have , trebuie neaparat sa o cititi .

Cartea incepe cu   Samantha Kingston care ne povesteste ultima zi din viata , zi pe care o traieste de 7 ori . La inceput nu Sam nu mi se parea o persoana prea agreabila – era una dintre cele mai populare fete din liceu , nu prea vorbea cu nimeni in afara de prietenele ei si nu prea ii pasa de lumea din jur .

Retraind aceasta ultima zi din viata ei Samantha Kingston descopera ca prietenul ei nu este alesul , prietena ei Linsday ( nu prea mi-a placut de ea sincera sa fiu ) avea un secret care ii distruge viata lui Juliet Sykes .

In fiecare zi retraita Sam incearca sa schimbe ceva , evita sa retraiasca accidentul care i-a adus moartea dar ea sa trezeste din nou acasa in ziua de 14 februarie . Pe parcurs Sam se schimba , devine mai matura si vom ajungem sa o indragim .

Finalul este unul neasteptat si tragic , mi-au dat lacrimile la sfarsitul volumului chiar nu ma asteptam .

Ca o concluzie , cititi cartea , aveti ce invata din ea , este superba , cartea ne invata o lectie de viata .

Nu trebuie sa ne gandim numai la binele nostru sau numai al apropiatilor , trebuie sa ne gandim si la restul oamenilor . Unii pot avea de suferit din cauza noastra si noi trebuie sa invatam sa fim mai intelepti si sa ne apreciem viata asa cum este .

Aceasta este prima mea recenzie , sper ca va placut .

 

26 responses

  1. Frumoasa recenzie. Am citit si eu cartea si chiar mi-a placut foarte mult❤

    Mai 31, 2012 la 5:01 am

    • Mersi mult ! Nu e cine stie ce recenzia , dar nu am vrut sa dezvalui nimic .

      Iunie 4, 2012 la 11:36 am

      • Pai trebuie sa faci ceva ca sa convingi oamenii sa citeasca cartea, corect?🙂

        Iunie 4, 2012 la 12:34 pm

      • este o carte care trebuie neaparat citita , o lectie de viata … o ador , inca sunt in vraja ei desi citesc naluca si naucul

        Iunie 4, 2012 la 12:50 pm

      • asta este si mecanismul sa starnesti cititorii

        Noiembrie 11, 2012 la 5:26 pm

  2. Pingback: Book Lovers Challenge ! A doua provocare ! « LuckyBooks

  3. m-ai facut curioasa,chiar are un subiect interesant.

    Noiembrie 11, 2012 la 4:05 pm

  4. este una din cartile care trebuiesc citite la fel si cele treisprazece motive ..

    Noiembrie 11, 2012 la 5:26 pm

    • Ale

      Heii you, si eu vreau sa citesc Cele treisprezece motive , dar o las pe mai tarziu=))

      Noiembrie 25, 2012 la 9:15 am

  5. Ale

    Nu am mai azuit pana acum de cartea asta , dar mi se pare destul de interesanta:D Si felicitari pt recenzie , este foarte buna:*

    Noiembrie 25, 2012 la 9:14 am

    • Andreea

      Si eu cred ca este destul de interesanta cartea.Cred ca o sa o citesc candva…

      Decembrie 24, 2012 la 9:16 pm

  6. aeau iubesc aceasta autoare mai ales delirium

    Noiembrie 26, 2012 la 10:46 am

  7. este o carte sensibila si foarte intensa …pe mine m-a atras aceasta autoare🙂

    Decembrie 2, 2012 la 6:49 am

  8. ioana alexandra

    felicitari pentru prima ta recenzie!! a iesit foarte bine!:)

    Decembrie 20, 2012 la 7:45 pm

  9. ioana alexandra

    din pacate cartea asta nu am citit-o, dar am auzit multe pareri bune despre ea. si daca ai citit-o in 2 zile, inseamna ceva, nu?:D
    vreau si eu sa o citesc cat mai curand, subiectul ma atrage

    Decembrie 20, 2012 la 7:47 pm

    • iulia

      Probabil ca inseamna ceva.O vreau si eu,dar din pacate sunt altele in fata ei…

      Decembrie 24, 2012 la 10:14 pm

  10. nici eu nu am citit inca aceasta cartea eu desi a trecut ceva timp sunt inca sub vraja celor treispe motive

    Decembrie 24, 2012 la 7:22 am

  11. Andreea

    Foarte draguta recenzia.Sincer,nu stiam de carte.Si imi place foarte mult trailer-ul.

    Decembrie 24, 2012 la 9:15 pm

  12. iulia

    Interesanta recenzie,imi place,sper sa citesc si eu cartea,ca tot o lauda toata lumea.

    Decembrie 24, 2012 la 10:15 pm

  13. Radu

    VReau si eu sa o citesc, pare interesanta,

    Decembrie 28, 2012 la 9:14 am

  14. A fost o evolutie spectaculoasa a personajului, avand in vedere ca la inceput Sam era regina balului tipica, care nu ii baga in seama pe restul si se lua de ceilalti fara un motiv intemeiat. A trecut prin multe situatii dificile, iar sentimentele sale m-au facut sa ma regasesc in carte.
    Nu stiu cat de originala e ideea, caci am mai vazut un film similar, dar care se intampla, evident, din alte motive, in alte imprejurari, cu caractere si povesti diferite, insa cartea mi s-a parut reusita si am avut ce invata din ea.
    Titlul in engleza suna mai bine. Before I fall te face sa te gandesti mai profund asupra subiectului cartii si sugereaza o poveste iesita din tipare, nu vreun cliseu plictisitor, pe cand O zi din sapte….are ceva aparte, dar suna cam banal.
    Povestea a fost draguta, dar sfarsitul mi s-a parut sfasietor ( insa nu ar fi avut aceelasi impact daca ar fi fost altfel)

    Mai 15, 2013 la 7:43 pm

  15. eu nu am avut ocazia să o citesc,dar este una din cărțile pe care le doresc foarte mult având în vedere că Delirium este o serie pe care o doresc foarte mult

    Mai 16, 2013 la 5:32 am

  16. Ah, da, Delirium a fost scris de aceeasi autoare. Iti recomand atat seria cat si aceasta carte. Stilul autoarei este foarte reusit si reuseste sa iti transmita sentimentele simtite de personaje intr-o maniera unica.
    Inca sunt trista ca Delirium serialul s-a anulat😦 Ar fi fost foarte dragut daca s-ar fi adaptat.

    Mai 16, 2013 la 6:49 am

    • a fost și serial nu ai idee cât de mult îți mulțumesc pentru această veste ,

      Mai 17, 2013 la 3:04 pm

  17. Aaa, defapt este o veste trista, caci ABC family nu au acceptat episodul pilot, iar acum cei de pe twitter fac petitii pentru a se razgandi.

    Mai 17, 2013 la 3:37 pm

Lasă un răspuns

